onsdag 13 juli 2016

Halvårsavstämning

Hej!

Insåg precis med fasa att mer än halva året redan gått. Kan inte riktigt förstå vart tiden tagit vägen. Men, men nu är det som det är. Vi är halvvägs inne i juli, och det är dags att göra en avstämning av hur den första halvan av året har gått rent hantverksmässigt.

I januari satte jag upp följande mål för min stickning i år:
  1. Gör klart Haruni:n.
  2. En varm tröja till lilla M.
  3. Ett par varma byxor till lilla M.
  4. En kofta till mig.
  5. Ett par fingervantar till mig (speciellt eftersom jag har världens minsta händer som drunknar i alla fingervantar som jag har).
Och jag kan konstatera att jag i alla fall är halvvägs igenom.
Haruni:n blev ju klar,



och till lilla M blev det ju en Marius som blev till i god tid innan vintern.


Dessutom har jag gjort klart ett par fingervantar till mig!

En liten smygtitt, men mer om dem kommer senare.

Nästa projekt blir Chickadee, av Ysolda Teague, som jag just nu håller på att förbereda för att lägga upp.

Jag måste erkänna att jag är lite orolig för om jag kommer hinna med listan. Jag trodde Marius skulle gå mycket snabbare att sticka än den gjorde. När jag gjorde listan var jag säker på att den skulle bli ganska lätt att genomföra, men med två ganska stora projekt kvar när mer än halva året gått...
Men, men, det är väl inte värre än att jag kan göra klart det senare.

Jag satte upp mål för ytterligare två hantverk, jag skulle bli vän med min symaskin och jag skulle pröva på mina nya täljknivar. Båda dessa har legat ganska nere. Jag har lagat lite jeans, men det är allt. Här är ett av jeansen jag har lagat, för den som behöver inspiration.


Jag har kommit fram till att det är ok att sömnaden inte får större plats i mitt liv än så. DIY-människan i mig tycker det är irriterande, jag vill kunna göra allt. Men. Jag är småbarnsförälder. Jag jobbar 100%, och jag har andra intressen förutom hantverket som också måste få ta lite tid.

Dessutom vill jag sticka. Stickningen är avslappnande på ett sätt som sömnaden inte är för mig just nu, så därför är det den hobbyn som jag låter ta plats. Stickningen är också betydligt mer portabel.

Men en dag, en dag ska jag börja sy. Den här t.ex. Och samma dag börjar jag kanske tälja.
Den som lever får se.

Slöjda väl.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar